torsdag 11. mai 2017

6 enkle triks for vakkert hår og fine negler del 2


I dag drøfter vi videre temaet naturlig vakkert hår og fine negler. Her er forslag til naturlige kurer som jeg bruker selv.

1. Naturlige oljer

Organiske oljer kan med fordel erstatte balsamer til hår og negler. De fukter godt og regenererer deres struktur. Du må bare gni den valgte oljen inn i hårlokker og neglene. Allerede etter 1 uke ser du betydelig forbedring av deres tilstand. Jeg har prøvd et par oljer og for meg fungerer best: arganolje, jojoba, mandelolje og kokosolje.

2. Hjemmelagde hårmasker

  • Maske av egg er en veldig enkel maske som intensivt nærer og styrker håret. For å lage den bland sammen 2 egg, 2 skjeer olje og saft av en halv sitron. Blandingen som du får, påfør på håret og pakk det inn i et håndkle eller folie. Etter en time skyll masken og vask håret med sjampo.
  • Maske av avocado skal intensivt fukte og samtidig øke hårvekst. For å lage den må du mose avocado og påføre den på håret. Pakk det inn i et håndkle eller folie og la det være sånt minst i en time. Deretter vask håret med sjampo.
    beauty inspektor
    Dodaj napis

3. Hjemmelagde behandlinger for negler

  • Urteteskal styrke negler og eliminere misfarginger. Best for dette engner seg åkernelle. Trakt det i et glass vann og fukt neglene i dette uttrekket i minst et kvarter.
  • Bad i gelatin – skal fukte og regenerere neglene. Du må bare løse opp gelatin i varmt vann og fukte neglene i det i minst et kvarter.

Alle de naturlige bahandlingene sjekket jeg på meg selv, og jeg er overbevist om at de hjelper dere også å ta vare på skjønnhet :) Og kanskje har dere også noen interessante oppskrifter på hjemmelagde kurer? Del dem nødvendigvis i kommentarer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar