tirsdag 21. november 2017

IZOTEK, ALTSÅ MIN HUMPETE VEI TIL GLATT ANSIKT – DEL II


 Fortsettelsen av min erfaring med Izotek. Hvordan så behandlingen ut måned etter måned? Lønte det seg (og hvorfor) å bruke det? Jeg oppfordrer til å lese! ;)


Krigsår
Jeg hadde store forhåpninger til Izotek. Hele kuren varte rundt 10 måneder, og i løpet av de første 6 månedene sa mine venner at jeg skulle gi opp fordi man ikke kunne se noen resultater, og fordi jeg strevde for mye. Huden min ble faktisk veldig sensitiv, tørr og følsom. Alt klødde, jeg skrapte meg til blodet rant. I sommer kunne jeg ikke skjule meg helt for sola, så jeg hadde små arr etter sår. Øynene mine var også tørre. Jeg måtte slutte helt å drikke alkohol. På alle fester var jeg edru. (Man kan gjøre interessante bemerkninger!) Hver annen måned måtte jeg gjøre undersøkelser.
Avslutning
Jo nærmere behandlingens slutt, jo dårligere resultater. Endelig bestemte jeg meg for å avbryte kuren. Til dette tidspunktet klarte legemiddelet likevel å kurere akne og etterlot huden min glatt og strålende. Innen en måned forsvant sår og tørrhet, resultater av undersøkelser ble bedre. Alt begynte å gå tilbake til det normale.

Lønte det seg?
Til tross for store uleiligheter som fulgte behandlingen, synes jeg at det lønte seg å gå den veien. Disse månedene da ansiktet mitt endret seg fra stort kaos til hud glatt som hos spedbarn, lærte meg hvordan man til daglig tar vare på huden. Før la jeg ikke spesielt stor vekt på det. Nå er jeg sikker at jeg aldri mer går til sengs uten å fjerne sminke først, jeg skal ikke glemme fuktighetsgivende krem eller krem med solfaktor før jeg går ut om sommeren.


Izotek har sine ulemper og fordeler. Derfor bør enhver av oss vurdere selv hva som er viktigere for henne. Jeg håper at dette innlegget hjelper litt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar