søndag 16. juli 2017

Cistus-utfordring

Hva er egentlig greia?

Det har vært nå populært i litt tid å bruke såkalt naturlig kosttilskudd. Og det er godt fordi enhver av oss bør sørge først og fremst for helsa si. Veldig mange av populære helseprodukter har en bred anvendelse. Det lages flere artikler som fremhever mangesidig virkning til cistus, grønn bygg eller katteklo. Jeg vil fokusere på et kosttilskudd som jeg selv har prøvd – nemlig cistus.

For helse og skjønnhet

Jeg valgte cistus da jeg hadde problemer med immunforsvar. Tidlig vår er alltid for meg en tid når jeg sliter med allergi og sesongforkjølelse. Men farmasøyt understrek at cistus (som alle naturlige kosttilskudd) virker bare i tilfelle regelmessig bruk. Etter to måneders drikking av te av cistus kan jeg med god samvittighet anbefale den. Til og med hvis dere ikke har problemer med immunforsvaret – denne urten har også god virkning på utseendet!

Motgift mot flass og hudproblemer

Først av alt har den høyt innhold av polyfenoler (antioksidanter). Den motvirker allergi, og det er jo en god nyhet for folk som lider av øynene fulle av tårer og hevelse på grunn av pollene til trær, blomster etc. Når det derimot gjelder virkning som er bra for skjønnhet, klarer cistus seg utmerket med flass, psoriasis og akne. Etter en måned så jeg at ved hjelp av cistus sammen med pleie fra utsiden har jeg betydelig færre hudormer og kviser. Cistus støtter regenerasjon av huden, så alle skader forsvinner merkbart raskere.

Mye tålmodighet og konsekvens

Fordi vi mangler dessverre tålmodighet, verdsetter vi ikke naturlige produkter som virker fra innsiden av kroppen vår, altså ved regelmessig bruk gir de rett og slett bedre resultater. Hvis dere leter etter et proukt som støtter immunforsvar eller tilstanden av huden deres, kan dere prøve cistus som daglig kosttilskudd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar