mandag 9. mai 2016

Hårpleie under søvn

Hvis du bryr deg om god kondisjon av ditt hår så må du vite at det ikke er å bare pleie det på dagtid. Vi er i stand til å regenerere og ernære håret bedre under søvn. La meg presentere dere noen råd knyttet til hårpleie under søvn.

Tørk håret ditt nøyaktig.

Hvis du pleier å vaske håret om kvelden, husk å aldri gå til sengs med våt hår. Våt hår er mer utsatt på skader og brudd mens de f.eks. gnis mot puter.

Ta masken på om natta eller gni oljen inn minst 2 ganger i uka.

Det er en løsning for damer som har tid til å vaske håret om morgenen. En maske som legges på for hele natta virker mer intensivt og derfor gir mye bedre effekter enn “raske maske-behandlinger” eller skylling etter få minutter. Fra egen erfaring anbefaler jeg dere å gni hår oljer for natt (f.eks. Senso Duo som jeg beskrevet for litt siden, lenke finner dere nedenfor innlegget). Det er ikke nok at de ernærer håret dypt, men også jevner håret sin overflate og gir det naturlig glans.

Binde eller ikke?

Jeg velger alltid praktisk løsning og binder håret mitt. Hvorfor? Jeg har veldig langt hår som lett forvirrer seg og er vanskelig til å kjemme etterpå. Dessuten så liker jeg å ta oljen på håret, så det blir mye bedre å binde det etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar