lørdag 30. april 2016

Er agurk bra for alt?

Agurk forsinker aldringsprosesser, jevner og hjelper å ta bort skygger under øyne. Visste du det? Jeg må si, jeg er litt sjokkert, jeg. Det har jo hendt at jeg fant kosmetikk med agurk ekstrakt, men jeg trodde det var bare neste triks knyttet til markedsføring. i går hørte jeg om dette fra min kosmetolog og i dag laget jeg min første maske av agurk :)

Hjemmelaget maske av agurk

senso duo

Ingredienser:
  • mellomstor agurk
  • liten sitron
  • ett egg
    senso duo
Vask agurken i varmt vann, tørk den med papir håndkle og skrell nøyaktig. Riv den med rivjern (kan du godt også bruke blender) og sikt overflødig vann. Grønnsaken plasseres deretter i et kar, litt sitronsaft tilsettes. Knert ett egg for å binde alle ingredienser sammen. Ta masken på hele ansiktet, unngå øye omgivelser. Vask masken av etter ca. 25 min med varmt vann.

Sånn maske egner seg perfekt til fettaktig, hud som har tendens til å få kviser eller akne. Den jevner huden fantastisk og fukter den og hjelper å lysne misfarginger. 

Hva syns dere? Har dere prøvd?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar