mandag 17. desember 2018

Parfyme Dior Joy – min kosmetiske anmeldelse av produktet


Jeg elsker å sjekke nyheter som dukker opp på apotek og butikker – man kan si at jeg er besatt av nyheter innen kosmetikk, spesielt parfymer. Jeg liker å lukte fint. Jeg synes at enhver kvinne bør ha parfymer av høyest kvalitet hjemme – det er et tegn på ekte eleganse og sensualitet. Derfor prøver jeg å følge nyeste trender. Parfymen Dior Joy har dukket opp på det norske markedet relativt nylig, men den har allerede klart å få flere positive omtaler blant forbrukere. Hva er hemmeligheten bak dens suksess? Jeg har sjekket det! Parfymen Dior Joy betyr ikke bare en unik duft, men mange detaljer som gjør den lille flakongen virkelig enestående. 
Før jeg går til en detaljert omtale, vil jeg gjerne minne dere hvorfor jeg verdsetter merket Dior og deres produkter så mye. Hvorfor er de verdt enhver pris?

Et par ord om merket Dior – Hvorfor er det verdt å velge deres produkter?

Parfymer og annen kosmetikk av merket Dior er et tidløst sympol på en ekte klasse. Det eksklusive selskapet ble etablert på 40-tallet i forrige århundre, og fram til i dag anses det for et av de mest prestisjefylte i verden. Dior betyr ikke bare eksklusiv kosmetikk, men også skinnvesker og uerstattelige tilbehør (klokker, sko og smykker). Alle produkter fra dette selskapet skiller seg ut med særpreg og høyest kvalitet. 
Jeg har brukt kremer av merket Dior i mange år og kan trygt fastslå at de virker godt! Engangsbruk gjør huden strålende og hydrert, og regelmessig bruk sikrer utrolige effekter. Ikke noe overraskende – kosmetikk lages av sann lidenskap. Det samme kan man si om parfymer. Å lage nye dufter er en langvarig prosess som det deltar dusinvis av fagfolk i. Forskere som er ansatt i bedriften, har i mange år drevet med dyrking av unike blomster med verdifulle egenskaper – det er nettopp de som brukes til å lage floakonger som vi etterpå finner i butikker. Dior tilbyr også svært holdbar kosmetikk til fargerik makeup – jeg elsker deres øyenskygger og sminker. Disse produktene lages takket være samarbeidet med førsteklassens spesialister som har arbeidet i bransjen i flere år. Ved å velge Dior sine produkter er jeg sikker på at jeg gir min hud det som er best – jeg er i stand til å betale virkelig mye for det. Christrian Dior ønsker å skjemme bort enhver kvinne i verden, og luksus han tilbyr, kan brukes både av kjente skuespillerinner og «vanlige» kvinner. Derfor holder jeg meg hele tida oppdatert på nyheter som forberedes av selskapet. 

Dior Joy – hvor stammer navnet på den unike duften fra?


Dior Joy er en av de viktigste premierene i år – det er den viktigste «nesa» i hele Dior, Francois Demachy, som er ansvarlig for dens debut. Hva skal parfymens navn bety? Joy-kvinna er først og fremst full av vitalitet og glede. Det er en duft som er ment for både modne kvinner som elsker å nyte livet, og for tenåringer som først trer inn i Dior sin sofistikerte verden. Dior Joy kan kanskje ikke bli noe for folk som liker konkrete, sterke dufter – parfymen er nemlig veldig sart, til og med nøytral – jeg for min side liker dens subtilitet. 

Dior Joy – mitt inntrykk

Jeg ble kjent med den nye duften Dior Joy takket være en liten prøve som jeg fikk i butikk. Det var nok å spraye den en gang for å bli forelsket i den sarte blomsterduften. Parfymen er kvikk og forfriskende – perfekt både om dagen og om kvelden. Den har noter av litt sitron og musk og er ikke kvalmende. Og det som er viktig – den sitter lenge på huden. Det er det som bestemmer mitt valg av perfekte parfymer, for jeg har veldig aktiv livsstil. Derfor bør duften jeg bruker, virke cirka 12 timer – og Dior Joy gjør det. Holdbarhet, og samtidig sart duft er en kombinasjon som er vanskelig å finne i andre parfymer. Det er vanskelig å beskrive detaljert den nye duften. Derfor oppfordrer jeg dere til å sjekke den på egen hud.
Har parfymen Dior Joy noen som helst ulempe? For noen kan det være den tidligere nevnte nøytraliteten – hvis dere får en annen duft på ankelen, skal den sikkert «dekke over» parfymen Dior Joy. I tillegg fører billig avsluttende noter av tre til at på slutten av dagen lukter parfymen litt utydelig – det er de eneste «ulempene» jeg har funnet.

Dior Joy duftsammensetning


Når man søker prefekt parfyme, er det verdt å legge merke til dens sammensetning. I tilfelle Dior Joy ser den slik ut:
I basenoten finner vi hvit musk, sedertre, sandeltre og patchouli. Parfymens «hode» består av bergamott og mandarin, og dens «hjerte» er sjasmin og rose fra Grasse. En slik kombinasjon skaper litt blomster- og treduft som assosieres med en spasertur i hagen … For meg er den sensasjonell!

Dior Joy emballasje

Dior Joy er parfyme som skal være enkel og samtidig elegant. Flakongen har ikke noen merkelig form, bare korken har blitt pyntet med små sølvprikker. Det hele ser veldig femininit ut. Jeg bestilte min flaske i nettbutikken Douglas. Jeg benyttet meg av gratis frakt, og parfymen fikk jeg tilsendt innen to virkedager. Den var fint pakket. Jeg synes at parfymen Dior Joy er også en fantastisk idé til julegave. Etter å ha åpnet pakken, bestemte jeg meg for å prøve duften med en gang – jeg ble ikke skuffet. Jeg var like begeistret som etter bruk av prøven. Jeg har brukt parfymen i noen dager nå, og allerede et par personer har spurt meg om den fine duften. Jeg anbefaler den til alle mine venninner. 

Prisen på Dior Joy – hvor kjøper man den?


Parfymen Dior Joy er et produkt av høyest kvalitet – derfor er prisen høy. Hvis dere har kjøpt ksmetikk av dette merket før, blir dere ikke overrasket. Prisen er høy, men i tilfelle kosmetikk fra Dior er den ikke noe merkelig. Det er vedt å investere i så god kvalitet – spesielt at parfymer ikke er produkter vi kjøper hver dag. Parfymen kan vi kjøpe i nesten alle parfymerier eller butikker med kosmetikk – både stasjonære og på nettet. Dere finner den på hvert kjøpesenter fordi den har nytt stor interesse blant forbrukere i det siste. Jeg skal ikke oppgi prisen siden den varierer, og man kan også finne tilbud av og til. Men jeg vil understreke at denne duften er verdt alle penger!

Dior Joy – kvinnenes omtaler

Hva synes kvinner om den nye duften Dior Joy? Mine venninner er begeistret. På jobben min er det 3 jenter som allerede har kjøpt Dior, så når jeg kommer inn på kontoret, blir jeg omringet av den subtile duften. Menn på jobb ble også gale etter denne duften. Kanskje det er morsomt, men hver andre mann kjøper nettopp denne parfymen i gave til sin kjæreste. Vel, bare hyggelig gutta ;)

Dior Joy – verdt å kjøpe? Min oppsummering

  • Første inntrykk – sart, forfriskende duft uten søt, kvalmende note som dere kan lukte i de fleste parfymene.
  • Avsluttende preg – etter en lengre tid avslører duften visse dyrenoter (jeg regner med at det er grunnet musk som vi finner i sammensetningen)
  • Pris – sammenlignet med andre perfymer av merket Dior er prisen ikke skyhøy. Husk at vi betaler for høyest kvalitet og velprøvd sammensetning som flere fagfolk jobbet med – det kan man virkelig føle!
  • Sammensetning – jeg liker veldig kombinasjon av bergamott med mandarin. Elegant, og samtidig litt forfriskende duft er et godt alternativ både for dagen og får kvelden på teater.
  • Varighet – det at den intense duften holder seg på huden i lang tid er en stor fordel til parfymen Dior Joy – på den måten skal jeg nok kjøpe den igjen.
  • Emballasje – elegant, og samtidig subtil og feminin. Uten unnværlig fantasi, veldig komfortabel.
Premiereduften Dior Joy har ikke uten grunn blitt omtalt som en stor suksess. Den blir sikkert noe for alle tilhengere av Miss Dior – den ligner litt på den, men skiller seg likevel ut med en forfriskende note. Med ren samvittighet oppfordrer jeg dere til å kjøpe Dior Joy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar