torsdag 12. april 2018

Perle Bleue - en anmeldelse av en ny antirynkekrem


Som dere sikkert allerede vet, elsker jeg å teste nye ting! Å nå er det vel en fulltreffer! Hvorfor? 

En ny kosmetikkserie mot rynker Perle Bleue har nemlig alt som kvinner kan kreve fra antirynkekremer …
Og de kan kreve mye!




renset hud


Det er et faktum – vi ønsker alle å være evig unge. Jeg drømmer selv om natta om alle typer rynker: smilerynker, røykerynker (det er rynker rundt munnen), rynker på panna, rynker på halsen, rynker på brystet … Og det ser ut til at nettopp Perle Bleue er et svar på alle disse problemene. Hvorfor?

Perle Bleue - en antirynkekrem
Perle Bleue er den første kosmetikklinjen på markedet som inneholder så unik sammensetning av sjeldne aktive stoffer. På den måten kan den virke „på flere fronter” – den forbedrer hudens tekstur, farge og elastisitet, derfor kan den bekjempe alle aldringstegn. En nøyaktig beskrivelse av disse ingrediensene finner du selvfølgelig nederst i anmeldelsen J
Hele kuren mot rynker varer ca. 1 måned – avhengig av rynkenes type og størrelse selvsagt. Kvinner som er unge (25–30 år) og først begynner å bruke kosmetikk mot rynker, oppnår effekter av glatt hud mye fortere enn kvinner i mer moden alder.
Kosmetikklinjen Perle Bleue består av 2 komplementære kremer: dagkrem og nattkrem. På den måten kan produktene utfylle sin virkning og arbeide hele døgnet med forbedring av hudens tilstand. Og estetiske flasker i vintage-stilen presenterer seg i tillegg pent på min hylle på badet :) Men dere er sikkert interesserte i noe konkret.

Sammensetning av Perle Bleue – pleie i to former

Perle bleue kremen



Altså vi får 2 skjønnhetsprodukter mot rynker med en unik sammensetning. La oss se nærmere på dem!

1) 
Dagkremen: Perle Bleue Visage Care Moisturise er ment for daglig hudpleie. Den kombinerer virkningen til 4 skjønnhetsprodukter! Den hydrerer og nærer huden, beskytter den mot forurensninger fra lufta (er som en beskyttende skjold), virker mot rynker og utgjør en ideell base under makeup.
Ingredienser i Perle Bleue:
  • sheasmør som er en rik kilde til vitamin A og E (kalt for „ungdommens vitaminer”),
  • olje av macadamianøtter som hemmer hudens aldringsprosess fordi den nøytraliserer virkningen til frie radikaler,
  • chiafrøolje som er en rik kilde til fettsyrer og antioksidanter slik at den forbedrer elastisitet og støtter regenerering av lærhuden,
  • DermCom-komplekset, altså ekstrakt av knollen til begerkrokus som er ansvarlig for stimulering av kommunikasjon mellom overhudens celler og celler i lærhuden. På den måten økes produksjon av kollagen og elastin – faktorer som er nødvendige til å beholde et ungt utseende av huden,
  • trehalose, altså en organisk forbindelse som treffes oftest i planter. Den hjelper dem å overleve vanskelige miljøforhold, f.eks. tørke. Takket være sine egenskaper som hjelper å beholde tilstrekkelig fuktighet, hjelper den å opprettholde riktig hydrering av huden.

    Snøalge - egenskaper
Snøalge

Den viktigste – og mest unike – aktive ingrediensen i kremen er likevel ekstrakt av sjelden snøalge. Det høres uvanlig ut (alger assosieres vanligvis med havet), men den har også uvanlig virkning. Hva er det?
Snøalge er nemlig en helt naturlig ingrediens som har funnet sin anvendelse i kosmetikk ganske nylig. Det er et aktivt stoff som finnes i planter med samme navn og som lar dem vokse i lite gunstige forhold, f.eks. under snø, ved kuldegrader. På den måten viser det regenererende egenskaper og aktiverer ungdommens gen Klotho (oppdaget i 1997 ev en gruppe forskere fra Japan). I tillegg stimulerer det enzym som er ansvarlig for styrking, ernæring og utjevning av huden samt myker opp overhuden og etterlater den glatt og uten rynker.

2) Nattkrem: Perle Bleue Active Retention Age er ment selvfølgelig for bruk før man legger seg. Den er sterkere, for det er nettopp under søvn at våre celler regenereres mer intensivt. Vi finner i den en rekke aktive ingredienser som virker nærende, fuktende og først og fremst forebygger rynker. Sammensetningen er lik dagkremen, men vi finner der også:
  • naturlig kollagen som har som formål å utfylle manglende kollagen i huden – det er nettopp denne ingrediensen som er ansvarlig for hudens tekstur –den „fyller” huden fra innsiden slik at den blir fast, glatt og spenstig, og rynker blir mindre synlige,
  • storrobinia, dens rikdom på mineraler bidrar til å opprettholde riktig funksjon av huden,
  • jojobaolje, rik på fytosteroler og vitamin A, E og F. Denne ingrediensen påskynder regenerering av huden og lindrer betennelser.
Det var teori, hva med praksis? Hva er mine følelser etter 4 ukers bruk av den foryngende kuren Perle Bleue?
Perle Bleue – hvordan bruke den?
rynker


Bruk av antirynkekuren Perle Bleue er svært enkelt og behagelig – i praksis tar det ikke mer enn 7 minutter daglig. Du må rett og slett vaske nøye ansiktet, halsen og brystet om morgenen og kvelden (gjør det best slik som kvinner fra Korea – først bruk olje, deretter gel og så bruk ansiktstoner). Vi påfører et tynt lag av kremen på renset og tørket hud og så klapper vi den forsiktig inn med fingertuppene. Vi kan samtidig gjøre en liten massasje for å stimulere blodsirkulasjonen og forberede huden til å motta aktive stoffer.
Dere kan klappe inn litt mer kremen på de mest problematiske stedene – f.eks. der hvor dere har dypere rynker eller huden som krever å bli strammet opp. Ikke glem steder runt øynene – huden der er veldig myk og sart og trenger deres oppmerksomhet! Husk at i tider med plastikkirurgi kjenner man kvinnens alder etter halsen og brystet – klapp altså den verdifulle kremen også inn i disse stedene, så skal ingen vite hvor gamle dere faktisk er ;)
Dagkremen er lett og absorberes veldig fort. Derfor er det ikke noe problem å sminke seg rett etter å ha påført den. Nattkremen har rikere formel så et lett filter blir sittende på ansiktet litt lenger.

Perle Bleue - vurdering
Jeg har allerede testet menge antirynkekremer i livet mitt, men ingen av dem har overrasket meg så positivt. Perle Bleue har veldig behagelig og delikat lukt. Dessuten har den ikke irritert min allergiske hud – og det er svært viktig for meg! Når det gjelder resultater innen utjevning av rynker, må jeg si at jeg ser små effekter. Kanskje er de ikke så store som jeg håpet på, mine smilerynker ble ikke glattet ut helt, men ble uansett i stor grad grunnere, og det er også suksess. :)
Jeg ser derimot en forbedring av hudens utseende. Huden er ikke lenger grå og papiraktig, den fikk en sunn farge, er skinnende og har en jevn tekstur. Huden har blitt veldig myk og glatt å ta på, nesten silkeaktig, noe jeg liker veldig godt. Jeg har også lagt merke til at huden har blitt mer spenstig, spesielt rundt øynene og hakelijen. På den måten ble ansiktskonturene litt bedre, og jeg ser ikke konstant trøtt ut. Ærlig talt har jeg i det siste fåt et par komplimenter ;)

Prisen på Perle Bleue
perle bleue

Har Perle Bleue overhodet noen ulemper? Etter min mening er det en ganske høy pris. Men produktet er faktisk veldig innovativt, og vi finner ikke på markedet kremer med lignende ingredienser. Med mindre vi importerer dem fra utlandet, men det innebærer store kostnader. Selve utseendet og pakningen beviser også at det er et luksuriøst skjønnhetsprodukt, av høyest kvalitet. På den annen side, hvis man finner et godt tilbud på nettet, vet jeg at kremen kan kjøpes til en ganske rimelig penge. Og da kan man ha glede av høyest kvalitet til god pris.
Det jeg virkelig liker i denne kremen, er det faktum at man kan bruke den både som en krem „til daglig” (hvis vi selvfølgelig har nok penger til det), og som en engangskur. I det andre tilfellet hat vi en slags „injeksjon” med veldig sterke aktive stoffer som forbedrer tilstanden av huden vår – litt som en kosmetisk behandling, men betydelig sunnere og billigere.

Perle Bleue - hvor kan man kjøpe den?

Og her kommer en liten overraskelse. Vanligvis når jeg går på apotek, er jeg helt forvirret av valget – antirynkekrem 20+, antirynkekrem 30+, 40+, 50+, krem mot rynker under øynene, krem mot rynker rundt munnen, krem med det ene og krem med det andre … Det verste er at i stedet for å kjøpe 1, men god krem, kommer jeg ut med hele posen med unødvendig kosmetikk (og mye mindre po kontoen).
I tilfelle Perle Bleue hadde jeg ikke dette problemet – settet er tilgjengelig utelukkende på produsentens offisielle nettside (
lenke). Dere finner den altså ikke på apoteker. Og hvis dere nettopp har tenkt: „aaa det er i tillegg fraktkostnader!”, kan jeg beroligere dere – de er inkludert i ordrens pris J Dere kan også søke Perle Bleue på eBay, men jeg vet ikke om det er en offisiell distribusjon. Derfor gjør det heller gjenneom denne siden.
Anbefaler jeg Perle Bleue kremen? Ja, selvfølgelig ;) Jeg har selv brukt opp 2 første pakninger og venter på forsendelsen med ytterligere sett med dag- og nattkrem.
Perle Bleue kremen høster også gode anmeldelser på ulike fora om skjønnhet. Den får også mange positive kommentarer på Facebook (jeg anbefaler å følge denne profilen fordi man kan benytte seg av gunstige tilbud). Hvis temaet ikke har blitt uttømt av meg og dere ønsker å få vite mer om Perle Bleue, besøk produsentens nettside – den er veldig oversiktlig og inneholder mye nyttig informasjon.
Og hva er deres mening? Har noen av dere allerede testet Perle Bleue? Ikke nøl og del gjerne din mening i kommentarfeltet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar