onsdag 14. mars 2018

Sunt og skinnende hår med Vivese Senso Duo - anmeldelse


vivese senso duo oil

Jeg tenker at jeg kan risikere en påstand om at enhver kvinne drømmer om vakkert hår :) Jeg elsker når det er mykt å ta på og glatt som silke, og når jeg etter hårvask ikke trenger å bekymre meg for å gre det.


Nettopp derfor har jeg begynt å søke et preparat som kan sikre meg alt dette. Jeg har prøvd Vivese Senso Duo og det er det! Hvorfor er jeg så begeistret?

I årevis hadde jeg problemer med hår. Det var tynt, sprøtt og matt. Jeg har alltid beundret jenter fra forsider av magasiner som har skinnende, langt hår. Jeg var heller ikke klar over at slike dagligdagse ting som å bruke parfyme på håret, feil tørking eller frisyre kan påvirke hårets tilstand. Det er altså verdt å velge nøye frisøren som tar vare på det vi har på hodet. Dårlig kosthold,  hormonforstyrrelser, stress, sykdom eller mangel på vitaminer – alt dette påvirker direkte håret vårt. Nå er jeg betydelig mer oppmerksom på det. Vivese Senso Duo ble anbefalt av min venninne, og fram til i dag vet jeg ikke hvordan jeg kan takke henne :)

Et par ord om Vivese Senso Duo


Det er en serie med spesialisert, velprøvd dermo-kosmetikk som ble laget med tanke på alle som har forstyrrelser i hårvekst med ulik bakgrunn. Du kan velge mellom olje og sjampo. Selvsagt er det best å bruke dem begge samtidig for å oppnå drømmeresultatet. Den perfekte kombinasjonen fører til at håret er mykt å ta på, faller ikke av i store mengder og er godt hydrert. I tillegg stimulerer skjønnhetsproduktene blodsirkulasjon i hodebunnen og påvirker vekst av nytt, sterkt hår. Hårsjampo trenger du alltid, så det er best å velge en slik sjampo som ikke skal kreve å kjøpe flere preparater, f.eks. masker til hårvekst eller oljer mot håravfall.

Virkningen til Vivese Senso Duo


Sjampo Vivese Senso Duo er en kombinasjon av ingredienser som ved regelmessig bruk renser hodebunnen, stimulerer sovende hårsekker til aktiv vekst og beskytter dem mot å falle av. Det er det siste jeg satset mest på fordi håret mitt var overalt! De lå igjen på klær, jeg kunne se det på teppet og på flisene på badet. Jeg kunne samle håndfuller av det i hele leiligheten. Heldigvis, til tross for intensiv håravfall, var jeg ikke truet av å bli skallet ;) Likevel var det svært plagsomt.
Sjampo suppleres av olje Vivese Senso Duo. Oppskriften som den baserer på, er en ekte bombe. Den inneholder så mange som 30 aktive stoffer som finnes i en lett formel med to faser. Takket være den regenereres skadede hårsekker, og håravfall stoppes. Hår som vokser i løpet av kuren er flere ganger sterkere. Det er virkelig utrolig. Det er nesten umulig at håret brekker. Jeg gjennomførte vel også slike eksperimenter ;)
Hele serien Senso Duo brukt samtidig styrker hår fra bunnen av og øker produksjon av keratin (den er hårets hovedbyggestein). På den måten vokser håret fortere, er tykkere og sterkere. På hodet dukker det opp mye nytt hår (såkalt baby hair) som gjør frisyren fyldigere og reduserer synlighet av steder med mindre hår.

Sjampo Vivese Senso Duo

sjampo vivese senso duo

Når du har vært på apotek eller butikk, har du sikkert lagt merke til at mangfoldet av sjampoer er virkelig stort. Til farget hår, slitt hår, tørt hår, fett hår, mot flass … og slik kan jeg fortsette i det uendelige. Men har jeg oppdaget noen betydelig forskjell ved bruk av noen av dem? Nei, og jeg har virkelig testet mange av dem, og det var dessverre ingen av dem som hjalp meg. Noe annet er Vivese Senso Duo. Mitt hår var matt, svakt, sprøtt og tørt. Noen ganger tullet jeg at jeg hadde en feiekost på hodet. Man kunne se med det blotte øye at håret ikke var sunt.

Vivese Senso Duo – skjønnhet fra naturen

skjønnhet fra naturen

Nå er håret skinnende og sterkt, og i tillegg fint å ta på. Senso Duo har jeg brukt i 2 måneder nå, og forskjellen er enorm. Jeg vasker hår gjennomsnittlig 3 ganger i uka, og jeg har så langt brukt 2 pakninger av sjampoen. Jeg var overrasket over dens effektivitet, men kanskje er det grunnet det faktum at den er i dispenser, så på den måten er det mye lettere å dosere riktig. Bortsett fra at hårvask er veldig behagelig og jeg føler meg som om jeg lager hjemme-spa for håret mitt, føler jeg lukten av sjampoen lenge etter å ha vasket hår – den er vakker! Senso Duo lages basert på virkelig gode ingredisner, det er ekstrakter av planter, så den absorberes svært godt og forårsaker ikke irritasjon.
Jeg vet ikke om dere noen gang har hørt om en slik naturlig blanding som finnes i hver flaske med sjampo Senso Duo. Biotin forsyner hårets matriks slik at det blir sterkt og elastisk. Man kan si at takket være biotin er hodebunnens metabolisme brakt på rett spor. Dette fører til at hår vokser sterkt, men også gjør det i betydelig raskere tempo. Den forebygger også talgflod, noe som fører til at hår ikke blir fett.

Kun naturlige ingredienser
Ekstrakt av roten til praktskjoldbærer stimulerer sovende celler og dermed begrenser deres aldring og hindrer håravfall, både hos kvinner og menn. På den måten kan du bruke denne sjampoen sammen med din partner ;)
Rosefrøoljer er den beste kilden til sporelementer og vitamin A, C og E som er det uunnværlige elementet til riktig funksjon av hårsekker. Dessverre er denne ingrediensen sjelden å treffe i vanlige sjampoer selv om den er veldig viktig i gjenoppbygging av hår.
Ekstrakter av soya- og hvetespirer samt olje av kameliafrø (det er første gang jeg ser denne ingrediensen i en sjampo) påvirker kvalitet på voksende hår og dets antall, hindrer hårtap og gjør håret skinnende. I tillegg hjelper de å bekjempe betennelser i huden, flass eller irritasjon.

Olje Vivese Senso Duo - kuren


Slik som jeg allerede har nevnt, brukes sjampo best sammen med olje. Min erfaring med Senso Duo begynte riktig nok med sjampo, men jeg kjøpte fort olje også. Allerede selve sjampoen gir gode resultater, men kombinert med oljen er det enda bedre. Deres sammensetninger supplerer hverandre godt, og jeg kan uten tvil si at en slik kombinasjon finner du ikke i noen andre serier dermo-kosmetikk til hår.
Da jeg så en brosjyre, sa jeg: wow! Sammensetningen gjør faktisk stort inntrykk. Arginin utvider blodkar i hodebunnen, noe som forårsaker at hårsekker begynner å produsere mer keratin – hårets hovedbyggestein. Rosmarinolje styrker håret ditt, og fettsyrer som finnes i den beskytter hår, gjør det mykt igjen og glatter det ut. De gjenoppretter også din komfort. Håret blir endelig godt hydrert. Takket være lysin, retinol og melkesyre glemmer du fett hår, bakterier og lite volum på hodet. Snart får du utrolig mye hår.
Koffein, kokosolje og gresskarfrø sikrer deg sterke og kraftige hårsekker, og i tillegg bidrar de til at hårfarge endelig blir mer intensiv. Før hadde jeg ikke spesielt mye hår som jeg kunne lage hestehale av, det var så lite av det. Nå liker jeg å lage hårknute siden hår er tykt, og i løpet av 2 måneder vokste det ca. 7 cm.

Vivese Senso Duo – hvordan bruke

Sjampo skal man bruke slik som alle andre sjampoer, men etter å få skum skal man holde den på hodet i 2 minutter. Alle ingredienser bør trenge inn i hårets struktur. Jeg har også funnet informasjon om at oppskriften på Senso Duo har blitt utsatt for trikologi-tester i USA og anerkjent som effektiv :)
Olje Senso Duo er plassert i en flaske med pumpe. Formelen for dens virkning har to faser: som olje og vann, slik at håret ikke blir belastet. Derfor skal man riste flasken før bruk slik at begge to formeler blandes. Vi påfører oljen på hendende og masserer den inn i hodebunnen og … klar :)
Vivese Senso Duo - ikke bare for kvinner
Kuren er ment for folk som sliter med overdrevet hårtap og som ønsker å styrke hårets struktur og stimulere vekstprosessen. Den utgjør også en perfekt løsning for kvinner og menn som har problemer med ulike typer skallethet, inkludert flekkvis håravfall og mennlig hårtap. Enkelt sagt synes jeg at alle kan bruke den. Som jeg allerede har nevnt, var håravfall et mareritt for meg, nå trenger jeg heldigvis ikke å bekymre meg for det lenger. Jeg har gitt sjampoen i gave til min far som heller kan glemme om tykke krøller som han hadde i ungdomstida. Jeg skal sikkert oppdatere dere med hvordan den virker på menn :)

Meninger om Vivese Senso Duo

vivese senso duo oil

Min mening kjenner du allerede. Men så vidt jeg har undersøkt saken, er jeg ikke alene om den. Kvinner skriver også på fora at de ikke kan forestille seg å bytte Senso Duo til noe annet. Jeg synes det samme!  I tillegg er deres hår ikke flokete, det er mykt, skinnende og hydrert. Brukere ser også en forskjell i volum og hyppighet av håravfall. Kritikk rettes mot prisen og det at „man ikke har hår som i gamle dager”. Husk likevel at denne serien kosmetikk ikke skal forårsake at håret skal se ut som for 20 år siden. Dens formål er å styrke hårets struktur og hindre håravfall. Den generelle anmeldelsen av Vivese Senso Duo på nettet er likevel heller positiv, synes jeg.

Hvor kan man kjøpe Vivese Senso Duo?

Flere personer har spurt meg hvordan det er mulig at håret mitt ble gjenopplivet etter så mange år. Jeg kan bare smile, takke for kompliment og anbefale dette produktet. Hvis dere også ønsker å prøve, besøk nødvendigvis denne siden HER. Hvis dere ikke har sett Senso Duo på apotek, er det ikke noe rart :). Kosmetikk fra hele serien finner dere bare hos utvalgte selgere på nettet. Hva er deres favorittsjampo nå for tida? Dere kjenner allerede mitt valg ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar